Vragenlijst voor poortwachters dyslexiezorg November 2023 Terugblik Webinar Toetsen in het po bij leesproblemen en dyslexie November 2023 EHBI - Eerste Hulp bij Instructie voor Basisvaardigheden September 2023 Terugblik webinar Signalering in het vo September 2023 Regiobijeenkomsten rondom preventieve aanpak van dyslexie Augustus 2023 Starten in het voortgezet onderwijs Augustus 2023 Terugblik Webinar dyslexie in het voortgezet onderwijs: Ruimte in de regels Juni 2023 Nieuw kwaliteitsdocument voor hulp bij invulling basisondersteuning lees- en sp… Juni 2023 Resultaten QuickScan Mei 2023 Terugblik webinar Aanpak van lees- en/of spellingproblemen en dyslexie in het v… Maart 2023 Alternatieven Signaleringsinstrument Dyslexie vo Maart 2023 Terugblik mini-symposium Preventieve Dyslexiezorg Februari 2023 Webinar Aanpak van lees- en/of spellingproblemen en dyslexie in het voortgezet … Januari 2023 Pilot Verbetertraject Ondersteuningsniveau 3 Januari 2023 Presentaties van Dyslexie Centraal op Lexima Kennisfestival ‘Lees en Tel mee!’ December 2022 Mini Symposium Preventieve Dyslexie December 2022 Inventarisatie inrichting van de ondersteuning en ervaren knelpunten rondom dys… December 2022 Handboek Preventieve Dyslexie, door Ria Kleijnen November 2022 Welke toetsen op school bij een vermoeden van dyslexie? Oktober 2022 Resultaten enquête digitale aangepaste schoolboeken Juni 2022 Resultaten enquête digitale aangepaste schoolboeken Juni 2022 Het vaststellen van hardnekkigheid in het VO Mei 2022 Uitbreiding van de tijd voor lezen en spelling op ON 3 Mei 2022 Alles over de ondersteuningsniveaus en doorverwijzing naar de zorg April 2022 Pilot Verbetertraject Ondersteuningsniveau 3 Maart 2022 Gezocht: vo-scholen voor interview over de ondersteuning van leerlingen met dys… Maart 2022 Online intervisiebijeenkomsten en e-learning voor het vo: aanmelding geopend! Februari 2022 Audio-ondersteuning bij begrijpend lezen in de zaakvakken Februari 2022 Webinar over nieuwe protocol en richtlijn in januari 2022 nu terug te kijken Februari 2022 Hoe kun je het gebruik van een dyslexiehulpmiddel het best ondersteunen? Januari 2022 Aankondiging interdisciplinaire intervisie: Grip op dyslexie in het vo Januari 2022 Nieuw: NPO interventie: Feedback geven November 2021 Terugblik NDC December 2021 Van EED naar ED December 2021 Minimale dataset monitoring November 2021 Tips en tools bij (gedeeltelijke) vrijstelling van vreemde talen November 2021 Brede vakinhoudelijke richtlijn: wat verandert er voor het vo? December 2021 Brede vakinhoudelijke richtlijn: wat verandert er voor het vo? December 2021 Veranderingen vergoedingsregeling dyslexie (EED) per 1 januari 2022 Oktober 2021 Nieuw: Brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie Oktober 2021 Informatiepakket vo voor onderwijs- en zorgprofessionals Oktober 2021 Effectief aan de slag op ondersteuningsniveau 3 September 2021 Aanmelding geopend webinar dyslexiehulpmiddelen Juli 2021 Literatuurstudie naar de effectiviteit van hulpmiddelen bij dyslexie Juli 2021 Nieuw op de site: meertaligheid en dyslexie Juni 2021 Online intervisiebijeenkomsten voor het vo, aanmelding geopend! Mei 2021 Aangepast programma vreemde taal April 2021 Animatie regiobijeenkomsten Maart 2021 Informatiepakket integrale aanpak leesproblemen en dyslexie Maart 2021 Nieuw! Scan voor groep 3-8 en pilot met eerste gebruikers Februari 2021 Aangepast toetsen en begeleiden voor EED Januari 2021 Moderne Vreemde Talen en dyslexie December 2020 Presentaties NDC 2020 December 2020 Moderne Vreemde Talen en dyslexie December 2020 Blog: Hoogbegaafdheid en leesproblemen, waar leg je de focus? Oktober 2020 Website over dyslexiehulpmiddelen vernieuwd! Oktober 2020 Onderzoek Beleid en ontwikkeling bij EED Augustus 2020 Steeds Inclusiever: rapportage Onderwijsraad Augustus 2020 Subsidieregeling voor extra ondersteuning aan leerlingen Juni 2020 Kleutertaken Juni 2020 Gezocht: gedragsdeskundigen en lees- en spellingspecialisten Juni 2020 Update Dyslexietour Juni 2020 Nieuw! Scan Preventieve Aanpak Lezen en Spellen Mei 2020 Goed voorbeeld vanuit SWV 30 06 Mei 2020 Informatie rondom Corona maatregelen Maart 2020 Goede voorbeelden op Dyslexie Centraal Maart 2020 Nieuw! Handleiding professionaliseringsmodule Maart 2020 Vooruitblik: regiobijeenkomsten Maart 2020 Nationale Dyslexie Conferentie 2020 Februari 2020 Voortgang ontwikkeling brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie Februari 2020 Nieuw! Handreiking voor samenwerking tussen gemeente en SWV bij EED Februari 2020 Website Dyslexie Centraal in ontwikkeling: steeds meer Weten, Doen en Leren! Januari 2020 Nieuw! Praktijkroutes po en vo Januari 2020 Stand van zaken: bestuur en beleid Januari 2020 Nu beschikbaar: Leerlingdossier Dyslexie 4.0 Januari 2020 Promotieonderzoek: het effect van dyslexiebehandelingen November 2019 Dag van de Dyslexie 2019 Oktober 2019 Week van de Alfabetisering September 2019 Oplossingsrichtingen bij themarapport dyslexieverklaringen Mei 2019 Nationale Dyslexie Conferentie 2019 April 2019 Nieuws over regionale netwerken April 2019 Actieplan Stimuleringsprogramma April 2019 Makkelijk Lezen Prijs Maart 2019 Nieuwe versies Leidraad, Handreiking en Leerlingdossier beschikbaar Februari 2019 Contouren plan van aanpak gepresenteerd September 2018 Balans Magazine Special: Dossier Dyslexie September 2018 Dyslexie: professionalisering onderwijs en zorg September 2018 Brainstormdag Digitaal Platform Juni 2018 Denktankdag Maart 2018 Overzicht berichtgeving corona 2020-2022