Over ons

De website Dyslexie Centraal is ontwikkeld in het kader van het Stimuleringsprogramma Aanpak Dyslexie en is bedoeld als centraal digitaal platform waarop ouders, leerlingen, professionals en beleidsmakers alle informatie kunnen vinden die zij nodig hebben over leesproblemen en dyslexie in onderwijs en zorg.

Het platform www.dyslexiecentraal.nl vervangt de eerdere website van het Stimuleringsprogramma Aanpak Dyslexie en ook de website van het Masterplan Dyslexie. De ontwikkelde kennis en materialen van deze websites zijn opgenomen in dit digitale platform.

Hoofdonderdelen structuur

Dyslexie Centraal bestaat uit drie hoofdonderdelen: Weten, Doen en Leren. Onder Weten vind je (achtergrond)kennis over leesproblemen en dyslexie en alles wat daar mee te maken heeft. Bij Doen vind je handige materialen, handreikingen, en nog veel meer om zelf aan de slag te gaan met dyslexie(beleid). In het onderdeel Leren vind je voorbeelden van een goede aanpak van dyslexie en ervaringsverhalen. Hier vind je ook onze verdiepende tutorials voor professionals.

Doelgroepen

Je kan Dyslexie Centraal ook ontdekken via de doelgroepenpagina's. Hier vind je informatie die specifiek voor bijvoorbeeld leerlingen of beleidsmedewerkers bedoeld is en een selectie relevante pagina's uit Weten, Doen en Leren. De doelgroepknoppen vind je op de homepage voor: professionals uit het basisonderwijs en voortgezet onderwijs, voor ouders van en leerlingen met dyslexie, en voor mensen die zich bezig houden met bestuur & beleid of de samenwerking tussen onderwijs & zorg.

Naast de drie hoofdonderdelen vind je bij Actueel nieuwsberichten over recente ontwikkelingen op het gebied van dyslexie. Bij de FAQ vind je antwoorden op veelgestelde vragen over leesproblemen en dyslexie.

Stimuleringsprogramma Aanpak Dyslexie

Meer weten over het programma?
Lees meer over Stimuleringsprogramma Aanpak Dyslexie

Proclaimer

Meer weten over deze website?
Lees meer over Proclaimer

Op de hoogte blijven?

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.
Aanmelden nieuwsbrief