Wet- en regelgeving

Er zijn verschillende wetten en regels rondom de begeleiding van leerlingen met lees- en spellingproblemen en dyslexie. Hier is de relevante regelgeving op een rijtje gezet over wat moet en mag in de begeleiding en toetsing van leerlingen met lees- en spellingproblemen en dyslexie, over wie waar verantwoordelijk voor is en over de mogelijkheden voor vrijstellingen bij de talen.

Artikel over de wet- en regelgevingen rondom het afnemen van toetsen in het basisonderwijs en de mogelijkheden voor aangepast toetsen voor leerlingen met dyslexie

Hier vind je meer informatie over de doorstroomtoets en mogelijke aanpassingen voor leerlingen met dyslexie

Informatie voor docenten om leerlingen te helpen met stress rondom toetsen te verminderen en hun zelfvertrouwen te vergroten in het vo

Ontdek welke regels er gelden voor aanpassingen bij het eindexamen voor leerlingen met dyslexie en hoe je hier naartoe kunt werken

Lees meer over de mogelijkheden van dispensatie bij de vreemde talen voor leerlingen met dyslexie in het vo

Wet gelijke behandeling op grond van handicap of chronische ziekte /weten/wet-en-regelgeving/wet-gelijke-behandeling-op-grond-van-handicap-chronis…

Lees wat de Wet gelijke behandeling op grond van handicap of chronische ziekte precies inhoudt

Lees meer over de Jeugdwet en het belang van samenwerking tussen onderwijs en gemeenten

Informatie over de zorgplicht die scholen hebben voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben en de zorgplicht voor de kwaliteit van het onderwijs

FAQ | Wet- en regelgeving /faq/faq-wet-en-regelgeving

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over wet- en regelgeving

Heb je een vraag en staat het niet op deze site? Laat het ons weten.