Leren van goede voorbeelden

Hier vind je goede voorbeelden van zowel uitvoering als beleid op het gebied van de aanpak van lees- en spellingproblemen en dyslexie. Situaties waarin aanpakken al werken en succesvol zijn, leveren waardevolle kennis en praktijkervaring op, die op hun beurt anderen weer kunnen inspireren en stimuleren tot het ontwikkelen van een zelfde succesvolle aanpak in de eigen praktijk. 

Hieronder vind je al een aantal goede voorbeelden, binnenkort volgt er meer!

Dyslexie in Transitie /leren/leren-van-goede-voorbeelden/dyslexie-transitie

Praktijkvoorbeeld van samenwerking gemeenten, basisonderwijs, zorg en ouders voor een preventieve, betere en goedkopere aanpak van dyslexie. 

De Taalgroep /leren/leren-van-goede-voorbeelden/de-taalgroep

Voorbeeld van een aanvullende onderwijsvoorziening voor leerlingen met (kenmerken van) dyslexie. 

Overgang basisonderwijs - voortgezet onderwijs /leren/leren-van-goede-voorbeelden/overgang-basisonderwijs-voortgezet-onderwijs

Praktijkvoorbeelden van samenwerkingsverbanden die de overgang van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs voor leerlingen zo goed mogelijk laten verlopen. 

Dyslexie onder de loep /leren/leren-van-goede-voorbeelden/dyslexie-onder-de-loep

Schoolportretten van VO-scholen die hun dyslexiebeleid onder de loep hebben genomen en hebben verbeterd.