Toetsen en beoordelen bij moderne vreemde talen

Laatst bijgewerkt op
  • Online professionaliseringsmodule

Leerlingen met dyslexie kunnen bij toetsen niet altijd laten zien wat ze weten en kunnen. Als docent kan je bij het maken en afnemen van de toets een aantal maatregelen nemen, die de prestaties van deze leerlingen kunnen verhogen. Ook kan je bij het beoordelen van de toetsen rekening houden met de specifieke beperkingen van deze leerlingen. In dit onderdeel van de online professionaliseringsmodule kun je je kennis hierover vergroten. Je kunt hier zelf of samen met je collega's mee aan de slag gaan.

De informatie onder Weten neem je door ter voorbereiding op het aan de slag gaan met de werkopdracht onder Leren.

Weten

In de volgende artikelen kun je meer lezen over relevante wet- en regelgeving en welke gevolgen dit heeft voor de praktijk:

Leren

Werkopdracht: neem een eigen toets met antwoordblad of die van een collega en loop de aandachtspunten in de artikelen langs. Wat gaat al goed en wat kan beter? Kruis aan waar verbeterpunten liggen en bespreek binnen de vaksectie hoe jullie deze verbeterpunten binnen de vaksectie kunnen oppakken.